Çarşamba, Eylül 11, 2013

Hoşgeldin Mehmet Aslantuğ!



Başrollerini Mehmet Aslantuğ (Adnan Menderes), Birce Akalay (Ayhan Aydan) ve İdil Fırat'ın (Berin Menderes) paylaştığı, Pana Film tarafından ATV için hazırlanan "Ben Onu Çok Sevdim", başladı başlayacak derken nihayet dün gece ilk bölümünü yayınladı. Ayhan Aydan'ın eşi Hasan Ferit Alnar'ı Erdinç Gülener, Ayhan Aydan’ın annesini Devrim Yakut, Menderes'in en yakın arkadaşı Ethem Menderes'i Rıza Akın, Adnan Menderes'in büyük oğlu Yüksel Menderes'i Mehmetcan Mincinözlü, ortanca oğlu Mutlu Menderes'i Savaş Zafer ve en küçük oğlu Aydın Menderes'i Burak Temiz canlandırıyor. Ayrca Şemsi İnkaya (İsmet İnönü), Ege Aydan (Nihat Erim), Tuğrul Çetiner (Celal Bayar) ve Kerem Alışık (Fatin Rüştü Zorlu), Levent Öktem (Muhsin Ertuğrul), Halit Ergör (Fuat Köprülü) rol alıyor. Yazarken yoruldum Arkadaş, ne kadro kurmuşlar. Buna rağmen adını unuttuğum oyuncu varsa kusura bakmasın. Gerçi bu kadarını bile topluca herhangi bir portalda bulmanız zaten mümkün değil.

Yönetmen Mehmet Bahadır Er ve Görüntü Yönetmeni Bertan Özer belli ki dizinin dünyasını kurmak için çok çalışmışlar. Ellerine sağlık ama, yine color’dan sınıfta kaldılar. Acaba benim televizyonum mu bozuldu? Bu sezon yayına giren işlerin ışık ve color sorunundan gına geldi. Bu konuyu bir bilen yardımıyla uzun uzun konuşup, yazasım var. Dizi, Seda Altaylı Turgutlu liderliğinde Ozan Ayaz, Başar Başaran, Ozan Aksungur ve Onur Akkız’dan kurulu kalabalık bir kadro tarafından yazılıyor. Müzikleri ise Çiğdem Erken’e ait.

Ben Onu Çok Sevdim, “vurucu” bir jenerik önü anlatımının ardından gördüğüm (her anlamda) en kötü bir jenerik ile başladı. Allah aşkına çektiğiniz işleri bir kerecik de olsa 56 ekranda izleyin. Herkesler de DEV ekran mı var sanıyorsunuz? Kargacık burgacık akıyor yazılar jenerikte, okuyamıyoruz bile.. Neyse.. hemen oyunculuklara girişmek istiyorum çünkü dizinin yayını süresince hayal kırıklığı ile şaşkınlık arasında gidip geldim. Birce Akalay, plastik malzemesi çok sağlam bir ekran figürü lakin oyunculuğu hâlâ sorunlu.. Ayhan Hanım yorumu “mağrur” değil. Düpedüz soğuk ve mat olmuş. Sustuğu, sadece durduğu sahnelerdeki yüksek performansını mat bakan gözleri ve istemsizmişçesine ama taammüden “333” yapan dudakları gölgeliyor. Birce Akalay'ı ilk gördüğüm anda yani mahkeme sahnesinde hayran oldum ama hayranlığım kısa sürdü. Üzgünüm.. Hele de kız kardeş Şadan rolünü oynayan Oya Akar ile karşılıklı sahneleri tahammül edilesi değil. Benden söylemesi..

Gelelim senaryoya, ölümüne sıkıcı. Temposu çok düşük.. İzlerken esneye esneye bir hâl oldum. O kadar ki senaryonun tekniğine, matematiğine, dönemsel meseleleri ele alışına, tarihsel doğrusuna yanlışına, seçtiği dilin kalitesine bakamadım bile.. Fakat asla hakkını yemek istemediğim üç nokta oldu. Sanat yönetimi, müzikler ve Mehmet Aslantuğ’un oyunculuğu.. Mehmet Aslantuğ uzun zamandır ilk kez bu kadar ‘sade’ bir oyunculuk sergiliyor. Normalde, Broadway sahnesinde Kral Lear oynuyormuşcasına [Kulakların çınlasın Ali Arıkan:)] edalanırdı da, kendini önemsemekten olsa gerek, karakterin ruhunu bir türlü yakalayamazdı. Bu sefer karaktere can vermek için kan akıtmış ve çok da başarılı olmuş. Tebrik ederim. Umarım ilerleyen bölümlerde sıkılıp, eski sıradan günlerine dönmez.

Dün gecenin galibi, -milli maçı saymazsak- Güneşi Beklerken oldu.Ben Onu Çok Sevdim’in ise reyting karnesi pek iyi gelmedi. Ab’de 7, Total’de 14. oldu. Ben Onu Çok Sevdim’i bir kez daha sırf Mehmet Aslantuğ’u ve sanat grubunun performansını merak ettiğim için izleyeceğim. Emeği geçen herkese teşekkür eder, başarılar dilerim. Yolunuz bereketli olsun!

Böyle yani..

Hiç yorum yok :