Cumartesi, Nisan 04, 2009

Hoşgeldin!


28. Uluslararası İstanbul Film Festivali, dün gece Lütfü Kırdar Kongre Merkezi'nde düzenlenen bir törenle açıldı. 49 ülkeden, 207 yönetmenin 200'ü aşkın filmi gösterilecek bu yıl. Festivalin açılışı Philip Loiret'nin "Hoşgeldin" filmiyle yapıldı. Bergüzar Korel ve Cem Davran'ın sunuculuğunu yaptığı tören dün gece CnnTürk tarafından da canlı yayımlandı.

Festivalde, Agah Özgüç, Erdoğan Tokatlı ve Hale Soygazi de onur ödülü aldılar. Şakir Eczacıbaşı oldukça hoş ve feztivalden bağımsız olarak da dinlense yüksek moral sahibi olacağınız bir konuşma yaptı. İçim açıldı. Agah Özgüç aldığı onur ödülünü, takdim etmeden evvel uzuun bir konuşma yapan ve hepimizi daraltan Atilla Dorsay'ın elinden zor kurtardı.Erdoğan Tokatlı sahneye Ediz Hun ve Selma Güneri'nin kolunda geldi. Kendisine sağlık diliyorum. Hale Soygazi, "bundan sonra da Oscar alırsın inşallah!" diyen arkadaşlarına ve Atıf Yılmaz'a teşekkür ettikten sonra ödülü Türk sineması'na emeği geçmiş bütün kadın oyuncular adına kabul etti.

Tören keyifliydi. Açılış filmini izlemek için kalmadım. Zaten film seyir listemde vardı, bileti ziyan etmeyeyim dedim. Bu gece itibariyle Akbank Galaları bünyesinde gösterilecek olan "Milk" ile festival seyrine başlayacağım. Bu arada, ekranı ihmal edeceğim aşikar, af'ola! Tören sonrasında canımı fena halde sıkan bir de "Borsa Lokantası" macerası yaşadım dün gece, lakin bugün o kadar keyifliyimve hava o kadar güzel ki, bahsedip tadımı(zı) kaçırmayacağım. Kısmetse ilk fırsatta anlatırım..

Unutmadan, (İstanbul'da yaşayanlar) Korsan'a ayırdığınız paralarla kimbilir kaç şahane film izleyebilirsiniz festivalde, hesap yaptınız mı?

İyi Seyirler,


.

1 yorum :

Salvatore Rossiccio dedi ki...

Iyi gunler Rm:)
Dikkatimi cekiyor da surekli olarak bir "korsan" karsisinda vurgulamalar yapiyorsunuz. Korsan dvd ya da korsan cd filan. Anlayabildigim kadar sanatci emegine yapilan saygisizlik olarak gosteriyorsunuz bu durumu.
Benim de gorebildigim ve bakabildigim kadar kazanc ile vergi arasinda bazi bosluklar var ulkenizde. Kendi capinda bir "consultant" olarak is yaptigim cok firmadan makbuz istedigimde sasiriyorlar. Vergi odemem gerek ulkemde de diyorum anlamiyorlar.
Vergisiz kazanci da ben emegime saygisizlik olarak anliyorum. Cok insan belgesiz ve vergi odemeden is yapiyor bu ulkede. Bilmiyorum ne is yapiyorsunuz ama bu soylediklerime katilirmisiniz bilmem.
Akdeniz gunesi sizin icin de parlasin, iyi gunler.
SaRo