Pazartesi, Temmuz 20, 2009

Hayat Bahçesi


- anne yaa, şu boğazda kireçburnu civarında bi bahçe varmış eskiden
- cennet bahçesi mi?
- ya yok ne cenneti yaa.. eski diyorum.. hayat bahçesi mi ne...
- bilmiyorum..
- anne nası bilmezsin yaa, hani arabayla giriliyormuş..
- arabayla mı? hiç arabayla içine girilen çay bahçesi yoktu boğazda..
- allah allah.. ben uyduruyorum demek ki..
- bilmiyorum.. nerden duydun ki sen?
- babam anlatmıştı da..
- ha.. ben gitmiş miyim hiç?
- evet anne.. o yüzden anlatmıştı zaten..
- hıı.. unutmuşum demek ki..
- hı hı.. unutmuşun demek ki..
- hani şu tepede bi yer vardı orası mı acaba?
- nerenin tepesindeydi ki?
- boğazda işte..
- orasıdır..
- ne anlattı ki baban sana?
- tam hatırlamıyorum.. nurhayat'la seni götürmüş o bahçeye işte..
- aa hayır, yalan.. bi kere nurhayat hiç gelmedi bizimle..
- hmm..
- ayol baban beni nurhayat'la görüştürmedi ki zaten..
- e senin en iyi arkadaşın değil miydi nurhayat?
- öyleydi ama baban yasakladı.
- yasakladı mı niye?
- şimdi baban beni arabaya bindirmek için uğraşıyordu.
- ee..
- ee işte.. çok ısrar etti , günlerce yolumu kesti filan ama ben binmedim.. bi gün nurhayat dedi ki "aysel gel binelim bak çocuk çok ısrar ediyor"..
- eee?
- bindik.
- vaay, nurhayat olmasa babam avcunu yalayacakmış ha..
- zaten o nurhayat'ı son görüşüm oldu. baban bizi eve bıraktı. ertesi gün de, nurhayat'la görüşmemi yasakladı.
- çok haklıymış babam. ben olsam ben de görüştürmezdim valla..
- alla alla niyeymiş?
- bugün babamın arabasına bin diye ısrar eden, yarın da başka arabalara bindirir seni de ondan..
- e pes vallahi bunu da mı anlattı?
- ahahahhahaha
- gülme!


.




•••
28.09.2006 tarihinde Ekşi sözlük'te yayımlanmıştır.
••
fotoğraf chevrolet'nin resmi web sitesinden alınmıştır.

2 yorum :

bir ekşi sözlük okuru dedi ki...

nihayet! hastayım ben bunlara sözlükte de enbeğendiğim entrilerin bunlar

Zelmac dedi ki...

şu aile hatıralarını bile yazsan kitap olarak, bir çok yazardan çok satarsın benden söylemesi