Pazar, Mayıs 31, 2009

Bahçede fare var: 2


Bu garibanın da tek niyeti karnını doyurmak, bakla tohumlarını didikliyor, yan komşunun kuşlara attığı ekmek kırıntılarını topluyor. En geç yarın gece ölmüş olacak çünkü ev sahibim zehir hazırlamış, benim gitmemi bekliyor. Pazar günümün gündemi haline gelen fareyle ilgili en ilginç tespiti de annem yaptı.

- Anne nassın?
- Ben hastanede bu ilaçtan bir tane içiyordum şimdi niye iki tane içiyorum?
- Reçetende öyle yazdığı için.. Nassın bu arada?
- Reçetemi kim yazdı?
- Doktor yazdı.
- Ama iyi gelmedi bu ilaç bana, midem bulanıyor.
- Hmm.. Ne enteresan, demek miden bulanıyor. Daha çıkalı iki gün oldu anne bari bir ay filan sabretseydin bahane yaratmadan? Ara yarın doktorunu midem bulanıyor diye söyle, bakalım o ne diyecek...
- Sen arayıp sorsan olmaz mı?
- Olmaz anne.
- Neden?
- Şundan olmaz. Şimdi ben arayıp, "Doktor beyciğim annemin içtiği ilaçtan midesi bulanıyormuş, ne yapsın?" diyeceğim o da bana bu durumla ilgili bir başka soru soracak, ben o sorunun cevabını bilmiyorum diyeceğim, kapatıp seni arayacağım filan falan. Onun yerine kendi doktorunu kendin arayıp derdini anlatırsan kestirmeden çözüme ulaşmış olursun.
- Anladım.
- Eminim anlamışsındır.
- Çeyrek napıyo?
- Ne yapsın, bitirme sınavlarına hazırlanıyor.
- Bahçede mi?
- Yok, içerde. Bahçede fare var!
- Ölü mü?
- Yook, son derece sağlıklı. Geziniyor bahçede.
- Çeyrek yüzünden gelmiştir.
- Allah Allah! Allah Allah! Nası vardın bu kanıya?
- E kızım şimdi Çeyrek geldiğinden beri o bahçeye dadanan kediler kaçmadı mı?
- Kaçtıı?
- Ordan kaçan kediler muhtemelen bu hayvanın yaşadığı yere dadandılar, o da onlardan kaçtı senin kedi girmez güvenli bahçene dadandı.
- Haa, giren çıkan Çeyrek'e diyorsun yani..


.

Hiç yorum yok :