Çarşamba, Mart 04, 2009

CALL CENTER MACERASI


Mermaid emekli olma halime şaştıkça bugün başıma gelen bir banka call center macerasını anlatmak farz oldu. Olay adı lazım gelmez bankanın call center'ında görevli bir hanım kızımızla aramızda gelişmiş, müşterilerine daha iyi hizmet vermek için kayıt altına (banka tarafından) alınmış bir konuşmadır. Sadece salladığım küfürleri yok saydım, gerisi olduğu gibi aktarılmıştır.
- İyi günler ben F, nasıl yardımcı olabilirim?
- İyi günler F hanım, internet şubesi için şifre almak istiyorum.
- Sizi santrale aktarayım yıldız ikiyüz on bir tuşlayın müşteri numaranızı girin ve yeniden ikiye basın. Müşteri temsilcimiz sizinle ilgilenecektir. iyi günler..
- Teşekkür ederim..

F Hanım beni sisteme aktarıyor. Ben, -sanırım salak olduğum için- söylendiği gibi "yıldız ve 211" tuşlarına basarak hattan düşüyorum. Yeniden arıyorum. Yine aynı şeyler söyleniyor. Hattan düştüğümü belirttiğim halde mümkün olamayacağını söylüyorlar ve ben birkaç kez daha hattan düşüyorum. Sonunda insaflı bir call center çalışanı çıkıyor karşıma,
- Özür dileriz hanımefendi, çok haklısınız, "yıldız ve 2- 1- 1 tuşlayın" dememeleri lazım. Çünkü bu tuşlara tek tek basmalısınız. Yani önce yıldız'a basın, bekleyin yeni ses gelince 2'ye basın sonra 1 ve sonra yine 1..
- Teşekkür ederim.

Bağlanıyorum gerekli servise, cezam devam ediyor.
- İyi günler raninimanini hanım ben Ö, nasıl yardımcı olabilirim?
- İnternet şubesi için şifre almak istiyorum.
- Elbette önce güvenliğiniz için bilgilerinizi kontrol etmek istiyorum..
- Buyrun..
- Annenizin kızlık soyadının ikinci ve üçüncü harfi lütfen
- Sivastopol- fizan
- Teşekkür ederim.. Doğum tarihiniz lütfen
- Onbeş temmuz bindokuzyüz altmışbeş
- Teşekkür ederim. Ev adresiniz..
- Trakya caddesi, kaşkaval sokak..
- Pardon raninimanini hanım, hesap sahibi siz misiniz?
- Evet?
- Sesiniz yaşınızdan genç geliyor da..
- Teveccühünüz, teşekkür ederim..
- Sesiniz yaşınızdan genç geliyor, işleme devam edemeyeceğim..
- Ne demek devam edemeyeceğim? Otuz tane sorunuza cevap verdim az evvel?
- Özür dilerim raninimanini hanım.. Sesiniz burada yazan yaşınıza göre genç geliyor.. İşleme devam edemeyeceğim..
- Sizin kulaklarda bir sorun olabilir mi?
- Ranini hanım, nüfus kağıdınız yanınızda mı?
- Evet..
- Lütfen seri numarasını söyler misiniz?
- Fatsa sıfır beş- yüzyetmişsekiz dokuzyüzüç
- Ranini hanım maalesef sesiniz yaşınızdan genç geliyor ve işleme devam edemeyeceğim..
- Sizin adınız soyadınız nedir?
- Ö.. K...
- Sevgili Ö K sizin aklınızdan zorunuz mu var ? altı yaşındayım ve annemin hesabını mı heklediğimi sanıyorsunuz? Ömrü hayatınızda teveccüh lafını kaç kere duydunuz siz? Ulan ya acil bir durum olsa sizin paranoyak kulaklarınızla mı uğraşacağım ben?
- Ee, bir dakika raninimanini hanım..

Hattı beklemeye alıyor. Yaklaşık 4 dakika kadar (iphone vasıtasıyla süre takibindeyim) bekliyorum. Müzik de yok. Ö K hanım hatta geri dönüyor.
- Müdürüme sordum. Şüphelenmem yeterliymiş, size hizmet veremeyeceğiz lütfen şubenize gidin.

Çatadanak kapatıyor yüzüme telefonu. Sonra? Sonra yeniden aradım, başka bir elemana bağlandım ve işlemi yaptım.



•• Vedat Ozan, Mısır Fotoğrafları- Zamalek, Kahire

.

10 yorum :

joker dedi ki...

yazar burda çok genç ve güzel bir sese sahibim mesajı vermek istemiş. sizde kendi sesinizi sınıfta paylaşınız.. başınızdan geçen bir call center anısını arkadaşlarınıza anlatınız.. okuduğumuzu anladık mı? valla bu yazıyı ben böyle anladım :)) kendini övmek için böyle bi şey yazmanı yakıştıramadım ranini :)

şaka bi tarafa güldüm ama küfür az kalır. insanlar nasıl cinayet işliyor işte böyleleri yüzünden.. :)

NN dedi ki...

güler misin ağlar mısın ? :))

şüphelenmesi yeterliymiş falan filan fıstık. ben de o elamanın zeka yaşından algısından üniversitenin arka kapısından çıkıp çıkmadığından şüpheleniyorum.

ayrıca beni de genç buluyorlar :) ses olarak değil görüntü olarak. 5 yaş filan diyorlar paso yani henüz 22 lerimdeyim bebebim :).

ranini dedi ki...

@joker

işin kötüsü gerçekten acil bir durum olsa sakata gelecek insanlar. elbette güvenlik gereği işliyor bu sorgulama sistemi ama bir yolunu bulmak zorundalar. üstelik telefonu kapatıp, yeni birini aradım ve adam yaptı işlemi..

ursula dedi ki...

ha ha,
bana bir kere benzeri olmuştu. bir sürü sorudan sonra kredi kartınızla geçen ay yaptığınız bir harcamanın detaylarını verir misiniz demişti.. o an aklıma da bir şey gelmedi.. ya marketten birşey almışımdır kesin diye onu söyledim, bu defa tutar sormuştu :)
bilemeyince de şubeye yönlendirdi.

Hadsizin Başkanı dedi ki...

AMEX mi bu?

ranini dedi ki...

yok başkan, değil. İşbankası. yazdım zaten etiketine.

felek melek dedi ki...

@ursula


yok deve! ezbere mi bilecekmişiz harcamalarımızı? anlamsızlığa bak.. geçmiş olsun ikinize de :)

zelmac dedi ki...

1965 li misin gerçekten ranini? şaka bir yana dert ettigin şeye bak, hem sesin genç eminim sen de daha genç gösteriyorsundur...mutlu olmalısın ;)

ranini dedi ki...

@zelmac

dert? bişii dert ettiğim yok;)

mermaid dedi ki...

oscar töreninde teşekkür edilirken ismi geçen insan gibi hissettim kendimi:)
çıtır ranini seni:)